piątek, 13 lipca 2012

Hana Yori Dango

Obiecałam posta o tej dramie więc jest. Jako, że drama ma dwie serie, odcinek finałowy i koreańską wersję, postanowiłam, że powstaną o niej aż cztery posty, ponieważ uważam, że każde z wyżej wymienionych zasługuję na uwagę, a post o tym wszystkim razem wyszedłby pewnie niewyobrażalnie długi.



Fabuła

Drama opowiada o Makino Tsukushi, biednej uczennicy szkoły dla dzieci bogaczy. Szkołą rządzi F4 (Flower 4) w składzie Domyoji Tsukasa, Hanazawa Rui, Nishikado Sojiro i Mimasaka Akira. Kto podpadnie F4, ten dostaję od nich "czerwoną kartkę", a cała szkoła zaczyna go dręczyć, co zazwyczaj kończy się odejściem delikwenta ze szkoły. Oczywiście pewnego dnia Makino, chcąc pomóc koleżance, naraża się F4 i następnego dnia zaczyna się piekło. Ale jest to komedia romantyczna, więc sami domyślcie się co się stało dalej... :)

Bohaterowie

Makino Tsukushi główna bohaterka. Biedna uczennica prestiżowego liceum Eitoku Gakuen. Jest miła i inteligentna, ale ma bardzo wybuchowy charakter. Jej ulubione zajęcie to wykrzykiwanie "Niewiarygodne!" :P



Gra ją Inoue Mao. 


Matsuoka Yuki najlepsza przyjaciółka Tsukushi, pracuje razem z nią w sklepie. 


Gra ją Nishihara Aki.


Todo Shizuka starsza przyjaciółka F4. Porzuciła majątek rodzinny, żeby iść własną drogą. Była słynną modelką, ale później zdecydowała, że zacznie studiować prawo. 


Gra ją Sada Myaumi.


Domyoji Tsubaki starsza siostra Tsukasy. Mieszka w Ameryce ze swoim mężem, ale czasami lubi wybierać się na wycieczkę do Japonii (od tak sobie, na chwilę :P)


Gra ją Matsushima Nanako.

Jedna z moich ulubionych żeńskich postaci. Jakoś tak nie potrafię jej nie lubić ;)

Sanjo Sakurako "przyjaciółka" Makino. Chodziła z F4 do przedszkola.


Gra ją Sato Megumi.


F4

Domyoji Tsukasa przywódca F4. Okrutny i strasznie głupi, ale jak poznaje Makino to robi się kochany *o*


Gra go Matsumoto Jun. 


Hanazawa Rui najspokojniejszy z F4. Zakochany z Shizuce, uwielbia grać na skrzypcach (serio była nawet taka scena, kiedy Domyoji u niego spał i w środku nocy się obudził, a Rui siedzi i trzyma sobie swoje skrzypce O.o) Lubi przesiadywać na schodach, w poprzednim życiu prawdopodobnie był kotem, ponieważ potrafi zasnąć absolutnie wszędzie.




Gra go Oguri Shun. 


Nishikado Sojiro mój ulubiony członek członek F4. Uwielbia podrywać naiwne panienki :P


Gra go Matsuda Shota. 


Mimasaka Akira kolejny członek F4. Lubi podrywać starsze panie O.o 


Gra go Abe Tsuyoshi.


Ach i zapomniałabym o moich "ulubionych" trzech laseczkach, których nie rozróżniam, a ich imion nie pamiętam i jakoś nie mam ochoty pamiętać. Słyną z... głupoty? 

W koreańskiej wersji przynajmniej śmiesznie mówiły po angielsku, ale o ty już niedługo... :)

Co mi się w dramie nie podobało?

  1. Czasami wkurzał mnie przesadny dramatyzm (ale na szczęście nie zdarzało się to zbyt często).
  2. Bohaterowie momentami potrafili trochę irytować.
  3. Niektóre stroje:
Ja rozumiem, że ta drama jest z roku 2005, ale czasami jak widziałam coś tego typu, to myślałam, że z krzesła spadnę :P

Co mi się w dramie podobało?

  1. Wątek romantyczny (uwielbiam takie dramy *o*).
  2. Dobra Obsada; aktorzy, mimo, że niektórzy trochę brzydcy, to są świetnie dobrani.
  3. Są jeszcze rzeczy, których nie da się opowiedzieć, ale trzeba je przedstawić graficznie:
Na początku chciałam przejrzeć całą dramę i wybrać te najlepsze sceny, które chcę wam pokazać, ale jak doszłam do trzeciego odcinka, to uświadomiłam sobie, że mam już tego wszystkiego za dużo, więc postanowiłam dać sobie spokój i nie spojlerować wam tak bardzo.

  • Rui jego ukochane schody

  • głupawe i urocze akcje z Tsukasą

Makino ubrudziła mu buta, pożałuje tego :P 

Urocze *o*



  • kłótnia "małzeńska" na lotnisku
Niestety to jest największy możliwy rozmiar tego zdjęcia, jeśli chcecie, żeby wyło większe musicie zapisać je sobie na komputerze i powiększyć :(
  • starsza pani i jej miłosne historie :P
  • chyba wszystkie sceny z siostrą Tsukasy były epickie

  • uderzenie Makino
Uwielbia to :D
  • dopiski tłumacza w polskiej wersji 
Kliknij zdjęcie, żeby powiększyć.

  • i jeszcze raz wątek romantyczny
 
 
 
Ach ta japońska cenzura :P
  • muzyka niczym z Harrego Pottera, przynajmniej ta na początku. Też tak sądzicie, czy to tylko moja wyobraźnia?
  • i wiele, wiele więcej, ale jak już pisałam, nie będę wam spojlerować :)
Tą dramę oceniam na 9/10.

W polskiej wersji można obejrzeć na love-drama.pl

Oglądaliście tą dramę? Jak wam się podobała?

18 komentarzy:

  1. Hana Yori Dango <3 Bezsprzecznie fantastyczna drama. A Nishikado Sojiro to także i mój ulubiony członek... Flower4 ofc. <3
    Osobiście kocham sceny w windzie. Najbardziej zapadły mi w pamięć. I wszystkie, w których pojawia się sugestia, że Makino jednak będzie z Ruim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och tak, winda wymiata i jeszcze opowieść Tsukasy, jak to wmówił Rui'emu, że od tartych jabłek wyłysieje :P

      Usuń
    2. Ja tam się nie mogę doczekać postu o drugiej serii. Właśnie (z księgi mądrości - dramaWiki) wyczytałam, że tam grała moja ukochana Erika Toda oO A ja oglądałam i się nie zorientowałam
      Tak, to ja, ze zmienionym nickiem. I przy okazji z blogiem :)
      hanayome-san.blogspot.com :))

      Usuń
    3. Też to zauważyłam dopiero jak napisałaś na facebook'u :)
      Coś mi właśnie świtało, że to ty :P
      A bloga na pewno będę śledzić.

      Usuń
    4. Miło :) Hihi, czekam na kolejnego posta. O, i przede wszystkim o koreańskiej wersji, bo nie wiem czy oglądać :)

      Usuń
    5. Pewnie jutro go napiszę :)

      Usuń
    6. Oglądałaś Atashinchi no Danshi? Jak dla mnie to tam byś miała pole do popisu z wyszukiwaniem fajnych scen :D

      Usuń
    7. Właśnie planowałam się za to zabrać jak tylko skończę Hana Yori Dango :) Uwielbiam dramy z Maki Horikitą.

      Usuń
  2. Muszę koniecznie obejrzeć, a póki co moją ulubioną dramą pozostaje Secret Garden :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Secret Garden też uwielbiam *o* Muszę kiedyś napisać o tej dramie :D
      A co do Hana Yori Dango, to naprawdę polecam :)

      Usuń
  3. Jestem na 5 odcinku. Jak na razie najbardziej lubię Ruiego i Sojiro (nie wiem czy to nie ze względu na aktorów). Poza tym uwielbiam te "kłopoty z japońskim" Tsukasy. Za to strasznie mnie wnerwia spojrzenie Sakurako...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam bardzo podobnie jak zaczynałam ;)

      Usuń
  4. Kocham Tsukase Domyoji'ego jest taki uroczy gdy się denerwuje <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Eheee... skończyłam. Trochę długo mi to zajęło, ale mniejsza z tym (jeszcze Hello Baby trzeba było obejrzeć w międzyczasie...). Mój stosunek do tej dramy zbytnio się nie zmienił. Jednak polubiłam tą psychopatkę Sakurako :D Nie wiem czemu, przecież ona taka wredna jest. Nadal nie wiem czy bardziej lubię Sojiro (ja go nazywam O...) czy Ruiego. Zabieram się za drugi sezon.
    ____
    Alka (Samanta) piszę z anonimusa, bo mi się logować nie chce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe,m czasami też tak mam,że lubię tych "złych" :P
      Mam nadzieję, że drugi sezon Ci się spodoba ;)

      Usuń
  6. Jeśli chodzi o mnie to Hana Yori Dango stoi na I miejscu wraz z Personal Taste <3 Oglądałam tą koreańską wersję ale moim zdaniem to już nie było to. Oglądałam głównie ze względu Lee Min-Ho. Ale pozostali z F4 też byli fajni :D
    W Hana Yori Dango brakuje mi tych scen Makino-Rui. Podoba mi się ich więź.
    Poza tym uwielbiam tą ścieżkę dźwiękową <3
    Na wersji japońskiej wyłam jak bóbr, a na koreańskiej tylko się wzruszyłam w paru momentach.
    Ja bym połączyła te dwie dramy w jedną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez kocham Hana Yori Dango ^^
      O tak, bardzo chętnie połączyłabym te dwie dramy, wtedy mogłoby wyjść coś wspaniałego ;D

      Usuń