wtorek, 10 lipca 2012

IS - Otoko Demo Onna Demo Nai Sei

Postanowiłam podzielić się z wami jednym z moich ulubionych, japońskich... dramatów? Sama nie wiem, tematyka niby dramatyczna i słusznie, ale drama jest przepełniona dobrym humorem.


Fabuła

Otóż drama opowiada o Hoshino Haru, która to urodziła się z cechami płci zarówno męskiej jak i żeńskiej, jest tytułowym Is (intersexual - obupłciowy? chyba tak ^^). Jako, że bardziej rozwinięte miała cechy żeńskie, a jej rodzice musieli zdecydować ze względu na zagrożenie życia,  pozbawioną ją męskich narządów. Po kilku latach jej rodzice zaobserwowali, że zachowuje się bardziej jak chłopiec, więc postanowili zapisać ją do szkoły jak chłopca. Niestety dyrektor liceum gastronomicznego, do którego Haru chciała się zapisać, wymaga by uczęszczała do jego szkoły jako kobieta. W tym, że liceum Haru poznaję Aiharę Miwako, która boryka się z podobnym "problemem" oraz Ibuki'ego Kenji, do którego zaczyna coś czuć. Po jakimś czasie Haru postanawia wyznać swoim kolegom ze szkoły prawdę o sobie. Jak oni na to zareagują?
Ogólnie rzecz biorąc drama opowiada o problemach z jakimi boryka się Haru uczęszczając do szkoły jako kobieta.

Tutaj macie coś jak zwiastun:


Bohaterowie

Hoshino Haru 
Główna bohaterka, posiada żeńskie narządy, ale czuje się mężczyzną. Uczennica liceum gastronomicznego.



Gra ją Fukada Saki.


Dużo lepiej wygląda bez tej grzywki, prawda?

Aihara Miwako
Przyjaciółka głównej bohaterki, także IS i uczennica tego samego liceum. 


Gra ją Gouriki Ayame.


Nie lubię tej postaci ponieważ, mimo że jej problem jest dużo mniejszy niż Haru (ona jest kobietą i czuję się kobietą, a do tego ma jeszcze możliwość zrobienie sobie operacji, żeby być w pełni kobietą), ale non stop odstawia wielkie dramaty wokół siebie. Rozumiem, że jej matka jest psychopatką, ale bez przesady. 

Usami Hajime
Koleżanka Haru ze szkoły. Uchodzi za silną i straszną ;P


Gra ją Takeda Rina.


Moja druga ulubiona postać (zaraz po głównej bohaterce), nie wiem czemu, ale po prostu strasznie ją lubię. 

Ibuki Kenji
Kolega Haru ze szkoły, zakochany się w niej. Interesuje się piłką nożną. 


Jak się pewnie domyśliliście chodzi mi o pana z tyłu, w białej koszulce.

Gra go Inoue Masahiro.


Leon Saito
Kolega Haru jeszcze z przedszkola, zna jej tajemnicę, ponieważ kiedyś w przedszkolu postanowiła mu powiedzieć (a raczej pokazać), ale nie przeszkadza mu to w przyjaźnieniu się z nią.


Tu macie małego Leona.


A tu dużego (to ten w czerwonej koszulce).

Gra go Irie Jingi.


Jest to moja ulubiona męska postać. Emanuje taką pozytywną energią, że po prostu nie da się go nie lubić ;)

Jest jeszcze dużo postaci, ale nie będę się tu bawić w przedstawianie ich wszystkich. Jeśli chcecie ich poznać (a niektórych naprawdę warto) to musicie obejrzeć dramę, lub wejść na Drama@DEEP lub MyDramaList ;P

Może najpierw napiszę co mi się w tej dramie nie podobało:
  1. Jak już pisałam wyżej postać Miwako mnie irytuje.
  2. Zakończenie jest nie do końca jasne i ja miałam nadzieję na trochę inne ;P
  3. Nie do końca zgadzam się z decyzją rodziców Haru. No bo skoro już zdecydowali się wyciąć jej męskie narządy to powinni ją wychowywać bardziej jako dziewczynę, a oni zobaczyli, że, w wieku jakichś trzech lat, bawi się samochodzikiem i już zdecydowali się zapisać ją do przedszkola jako chłopca (ja też bawiłam się z bratem samochodzikami i oglądałam Dragon Ball'a, czy to znaczy, że powinnam zmienić płeć?) Ja rozumiem, że byli wspaniałymi rodzicami i wspierali ją w każdej decyzji, ale moim zdaniem jeśli daliby jej trochę więcej czasu i nie sugerowali się takimi błahostkami, to mogłaby wyrosnąć na zdrową dziewczynę i mieć o wiele łatwiejsze życie. Nie chcę też żebyście mnie źle zrozumieli wcale nie neguję zachowana jej rodziców, jak już napisałam byli naprawdę wspaniali, ale jak dla nie powinni trochę zaczekać
A co mi się podoba w tej dramie?
  1. Ma 10 odcinków po 45min, więc fajnie i szybko się ogląda, nie ciągnie się.
  2. Postacie poboczne takie jak Leon, czy Usami.
  3. Drama porusza poważne tematy, o których zazwyczaj się nie mówi.
  4. Wspaniała rodzina Haru, która, pomimo tego co pisałam wyżej, zawsze ją wspiera i chcę tylko jej dobra. 
  5. Wątek romantyczny.
  6. Bohaterowie osadzeni w realiach liceum (lubię takie dramy).
  7. Śmieszne sceny, które pozwolę sobie przedstawić:
  • przyjmowanie gości przez państwa Hoshino
  • potrzymam sobie chłopaka za rękę, zobaczymy czy coś poczuję ~ Haru
  • nienawidzę siebie za to, że byłąm urocza ~ Haru 
  • sąsiadki państwa Hoshino (zdjęcie mówi samo za siebie)
A z tyłu biedny Leon...
  • napierdalanie się z biednej Haru, która nosi bokserki pod spódnicą (wspierająca rodzina XD)
Od lewej: siostra, matka, Haru.
  • i wiele, wiele więcej...
Na MyDramaList dałam 8/10 i nadal się z tym zgadzam.

O rany, ale się rozpisałam...
Reasumując drama jest naprawdę warta obejrzenia :)

Ja niestety nie znalazłam tej dramy po polsku, więc oglądałam ją po angielsku na Dramacrazy.net

PS. Więcej zdjęć na Facebook'u.

Oglądaliście tą dramę? A może po przeczytaniu tego posta nabraliście ochotę? Co o niej sądzicie?

3 komentarze:

  1. Reasumując to ja idę ją oglądać ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłaś gdzieś wersję z polskimi napisami?

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że Ci się spodoba ^^ I nie, niestety nie znalazłam po polsku.

      Usuń