wtorek, 31 lipca 2012

Jdramy pod lupą: motywy

Kolejny post z o motywach w dramach, tym razem o japońskich, z okazji serii postów o nich :)

Niektóre z motywów pojawiły się już w poście o Kdramowych motywach, ale postanowiłam napisać o nich jeszcze raz, ponieważ w japońskich dramach, także się pojawiają.

Przy pisaniu posta przytoczę przykłady z następujących dram:

1 Litre no Namida

Hana Kimi

Ouran High School Host Club

Kingyo Club

LIFE

IS - Otoko Demo Onna Demo Nai Sei

Hana Yori Dango

Koizora

Memoirs of Teenage a Amnesiac


Motyw amnezji
Po raz kolejny, ale cóż począć, skoro w Jdramach też lubi się pojawić od czasu do czasu :)

Hana Yori Dango

Memoirs of a Teenage Amnesiac

Motyw choroby
No i kolejny motyw, który pojawia się chyba zawsze, nie ważne czy to K, czy Jdrama. Z tym wyjątkiem, że w Jdramach często pojawia się motyw ciężkich, często nieuleczalnych chorób. 

Hana Yori Dango

Koizora

1 Litre no Namida

Motyw udawania chłopaka
W Jdramach jest to chyba jeszcze popularniejsze niż w koreańskich :P

Ashiya Mizuki ~ Hana Kimi

Fujioka Haruhi ~ Ouran High School Host Club

Uwielbiam takie dramy :P Znacie jakieś z taką tematyką? Jeśli tak to byłabym bardzo wdzięczna za zostawienie tytułu w komentarzu (^_~)

Motyw prześladowania
Baardzo popularny, zwłaszcza w dramach szkolnych. 

Kingyo Club

LIFE

Motyw komediowy typu "takie głupie, że aż śmieszne"
Większość japońskich komedii, które oglądałam opiera się własnie na czymś takim :P Niektóre sceny są tak absurdalne i głupie, że aż śmieszne, nie umiem tego inaczej wytłumaczyć (^_~)

Hana Kimi

Ouran High School Host Club

To by było na tyle jeśli chodzi o motywy w Jdramach. Jeśli jeszcze jakieś zauważyliście, to napiszcie mi o tym w komentarzu.
Już niedługo kolejne posty z tej serii ;)

Jak zwykle nie chciałam nikogo obrazić w tym poście, wyrażam tylko swoje zdanie, z którym nie każdy musi się zgodzić :P

Dziękuję za przeczytanie posta :) Co myślicie o tym poście i tej serii? Chcecie więcej takich postów? Zostawcie odpowiedzi w komentarzach (^_~)

6 komentarzy:

  1. prawda jest taka ze kazda drama jest strasznie schematyczna.. i nawet MY , widzowie i fani moglibysmy tak owa nakrecic jesli mialybysmy budżet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale nadal je lubię (^_~)

      Usuń
  2. Lubie jdramy, ale jakoś wolę koreańskie :)
    Masz ciekawego bloga i z chęcią będę czytać więcej tego typu postów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię i te i te, jakoś nie mogę się zdecydować, które bardziej... :P
      Dziękuję, bardzo się cieszę, że ci się podoba (^_~)

      Usuń
  3. Mój ulubiony gatunek to "tak głupie, że aż śmieszne" XD Ah te dramy, w których laska przebiera się za chłopaka. 4 moje pierwsze dramy (znaczy nie licząc filmów) były właśnie o tym.
    Tak bardziej do posta. Kiedy zobaczyłam zdjęcie z Hana Kimi. Co powinnam zrobić "oglądałam tą dramę, strasznie mi się podobała." co zrobiłam "JIKENAJI TAJJOŁ! NA NA NA NA NA NA NA NA!" (pisownia to zamierzony efekt :D)
    ____
    eh jak ja lubię dodawać komentarze do starych postów

    Alka (Samanta)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię ten typ dramy ^^
      Hehe :D

      Usuń