poniedziałek, 30 lipca 2012

Jdramy pod lupą: różnice między J i Kdramami

Kolejny post po, dosyć długiej jak na mnie, przerwie. Bardzo was przepraszam, ale wyjechałam na weekend i nie miałam dostępu do internetu (^_^)

W ostatnim poście o Kdramowych rutynach pytałam, czy chcielibyście coś w tym stylu, ale o J dramach i kilka osób wyraziło swój entuzjazm na ten temat, więc postanowiłam, że zacznę tę nową serię od różnic i podobieństw miedzy J i Kdramami.
Przy pisaniu posta będę się wspomagać przykładami z następujących dram:

LIFE

Paradise Kiss

Solanin

1 Litre no Namida

Memoirs of a Teenage Amnesiac

Koizora



Bohaterowie
Zasadniczą różnicą jest to, że bohaterowie w Jdramach zazwyczaj nie są tak powtarzalni jak w Kdramach, a jeśli już są, to przedstawia się to prawie tak samo jak w koreańskich :)
np. główna bohaterka bardzo często jest biedna itp.

Shiiba Ayumu ~ LIFE

 Makino Tsukushi ~ Hana Yori Dango 

a i sucza lubi się pojawić :P

Anzai Minami ~ LIFE

 Hongo Shiori (Lucia) ~ Mei-chan no Shitsuji

Motywy
W większości takie same jak w Kdramach, ale jest ich jeszcze więcej :)
np. choroba,

Koizora

 Hana Yori Dango

amnezja

Memoirs of a Teenage Amnesiac

Hana Yori Dango

itp. ale o tym w którymś z kolejnych postów (^_~)

Fabuła
To jest chyba jedna z największych różnic. Otóż fabułą Jdram jest dużo bardziej zróżnicowana. Może to ja źle szukam, ale większość Kdram jakie oglądałam to były komedie romantyczne, od czasu do czasu trafił się jakiś dramat, za to, mimo iż oglądałam mniej Jdram, to zauważyłam więcej ich typów.

LIFE

1 Litre no Namida

Hana Yori Dango

I tak dalej, i tak dalej... Ale o tym więcej w kolejnych postach ;)

Rekwizyty
Co do tego, to jeszcze nie zauważyłam żadnych konkretnych, które lubią się powtarzać. Ale może źle patrzę :P Jeśli wy jakieś znaleźliście to napiszcie mi w komentarzu ;)

Filmy
No i kolejna wielka różnica, ponieważ robienie filmów Japończykom wychodzi dużo lepiej niż Koreańczykom

Paradise Kiss

Solanin

Memoirs of a Teenage Amnesiac

To chyba już wszystkie, takie główne, różnice między K, a Jdramami, niektóre z powyżej opisanych tematów rozwinę w kolejnych postach. 

Jak zwykle pragnę nadmienić, że nie miałam zamiaru obrazić nikogo w tym poście. Wyrażam tylko swoje zdanie i mimo wszytko kocham zarówno J, jak i Kdramy.

Co o tym wszystkim myślicie? Zgadzacie się ze mną co do tych różnic i podobieństw? A może zauważyliście jeszcze jakieś? Piszcie komentarze (^_~)

4 komentarze:

  1. Co do różnic i podobieństw się nie wypowiem, bo trzymam się od KDram z daleka, ale zgadzam się, że JDramy są całkiem zróżnicowane :D I nie mogę się doczekać kolejnych postów z serii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu trzymasz się od Kdram z daleka? Niektóre są fajne ;)
      Dzięki tobie mam motywację do dalszego pisania (^_~)

      Usuń
  2. Ja jeszcze sądzę, że japońskie produkcje mają bardziej wartką akcję i szybciej się je ogląda (i to nie tylko przez różnicę odcinków). W KDramach jest ona jakaś taka bardziej rozwlekła. To oczywiście tylko moje zdanie.

    Alka (Samanta)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą, może to dlatego, ze Jdramy bardziej skupiają się na fabula, a K- na bohaterach ich uczuciach itp. :)

      Usuń