środa, 25 lipca 2012

Kdramowe rutyny: bohaterowie

Oglądam sobie Kdramy i zauważyłam kilka schematów, które lubią się powtarzać, tak więc postanowiłam opisać je w serii postów pod tytułem "Kdramowe rutyny" i zobaczyć czy się ze mną zgodzicie.

Z góry chcę zaznaczyć, że pisząc te posty nie mam na celu obrazić nikogo, ani niczego. Kocham Kdramy, koreańskich aktorów, reżyserów, scenarzystów... i wszystko co z Koreą związane. Opisuję tylko moje spostrzeżenia i wnioski wysunięte podczas oglądania tychże dram, więc nie spinać mi się tutaj, kochani :)

W tym poście opiszę bohaterów, którzy pojawiają się prawie zawsze i często charakteryzują ich podobne cechy. Przy omawianiu ich będę się posługiwać przykładami z następujących dram:

Mary stayed out all night

Secret Garden

Take Care of the Young Lady

Lie to Me

You're beautiful


Główna bohaterka
Wi Mae Ri

Gil Ra Im

Kang Hye Na

Gong Ah Jung

Go Mi Nyeo

Zazwyczaj biedna (wyjątkiem jest Hye Na - trzecie zdjęcie, u niej historia jest odwrotna), często sierota, lub półsierota. Sprawia wrażenie twardej i zahartowanej przez samotne życie, ale tak naprawdę jest bardzo wrażliwa i delikatna. Większość z nich jest niestety lekko głupawa i na początku nie ma dumy i nie widzi nic złego w ciągłym uganianiu się za głównym bohaterem (zwłaszcza Gong Ah Jung - czwarte zdjęcie), ale i tak je lubię bo są głównymi bohaterkami i zazwyczaj są urocze. 
Czasami dysponuje przyjaciółką, bądź ich stadkiem. 

Główny bohater

Kang Moo Kyul
*o*

Kim Joo Won

Seo Dong Chan

Hyun Ki Joon

Hwang Tae Kyung
<3

Najczęściej pochodzi z bogatej rodziny (wyjątkami są Kang Moo Kyul - pierwsze zdjęcie i Seo Dong Chan - trzecie zdjęcie, ale jak już pisałam tutaj historia jest odwrotna), jest dziedzicem jakiegoś hotelu, centrum handlowego itp. lub popularnym piosenkarzem (takich to zazwyczaj gra Jang Geun Suk :P). Na początku wydaje się, że są zrobieni z kamienia, bo aż emanują chłodem i są bardzo aroganccy, ale później dowiadujemy się, że mają traumatyczne przeżycia z przeszłości (wypadek, zraniła ich dziewczyna, nie chciała matka itp.) Oczywiście kiedy pojawia się gówna bohaterka, zaczynają się zmieniać, na lepsze i stają się czuli, kochani i ogólnie wspaniali... :P lubię ich, bo zazwyczaj są zabawni i przystojni (^_^)

Sucza 

Seo Joon

Yoon Seul

Yeo Eui Joo

Oh Yoon Joo

Yoo He Yi
Właściwie to dla niej powstała ta nazwa, ale później się przyjęła :P

Piękna, bogata, długonoga, często sławna... Ugania się jak idiotka za głównym bohaterem, który jej nie chcę. Zdarza się, że kiedyś już byłą jego dziewczyną, ale się rozstali (często to ona kończy takowy związek, ale później opamiętuje się i zdaje sobie sprawę, że jednak go kocha i chcę do niego wrócić), albo jest jego narzeczoną (małżeństwo aranżowane przez rodziców). Zazwyczaj nie lubię tej postaci na poczatku, ale pod koniec robi coś,. czym zyskuje mój szacunek i sympatię :P

Ten drugi

Jung In

Im Jong Soo

Lee Tae Yoon

Hyun Sang Hee

Kang Shin Woo

Już mniej przystojny (ale zawsze chociaż trochę) drugi męski bohater. Zdarza się, że jest przyjacielem głównego bohatera, lub jest z nim spokrewniony. Tak zakochany  w głównej bohaterce, że aż się robi nie dobrze. Ona zaś często spotyka jego jako pierwszego, przyjaźni się z nim, lub jest on jej pierwszą (bardzo krótką i przelotną) miłością. O ile sucza cały czas knuje jakby tu rozdzielić głównych bohaterów, tak on nic nie robi tylko cały czas łazi i cierpi... -,- Często mam tak, że na początku darzę go wielką sympatią i to własnie jemu kibicuję, a później zaczyna mnie wkurzać tym swoim ciągłym cierpieniem, więc zaczynam go nienawidzić i mam tak już do końca dramy (^_^)

Dziadek, babcia, matka, ojciec, ciocia (wujkowie zdarzają się bardzo rzadko) 

Matka Kang Moo Kyul'a

Matka Kim Joo Won'a

Dziadek Kang Hye Na

Ciotka Hyun Ki Jonn'a

Matka Hwang Tae Kyung'a

Bezwzględne suki (w wersji męskiej i żeńskiej), które myślą, że lepiej będzie jeśli ich dziecko, wnuk, bratane, siostrzeniec itp. wyjdzie za kogoś bogatego niż za kogoś, kogo kocha. Nie lubiłam, nie lubię i nigdy ich nie polubię ^^

To by było na tyle jeśli chodzi o bohaterów Kdram, jeśli jeszcze jacyś rzucili się wam w oczy, to napiszcie mi w komentarzu ;) Już niedługo następny post z tej serii.

Jeszcze raz chciałam zaznaczyć, że nie było moim zamiarem nikogo obrazić w tym poście, tylko wyrażam moje zdanie i przepraszam za przekleństwa (całe dwa, chociaż właściwie to jedno, ale użyte dwa razy), jeśli kogoś one rażą. 

Dziękuję za przeczytanie posta. Napiszcie mi w komentarzu co o nim myślicie (^_^)

6 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że podobne schematy całkiem łatwo można by odnaleźć w japońskich dramach ^^ Nie oglądałam ich zbyt wiele, ale tam na pewno występuje bardzo często postać wrednej-matki-ewentualnie-innego-członka-rodziny i suczy. No i bardzo często zdarza się, że główna bohaterka jest biedna i przygłupia w obracaniu się w wyższych sferach, a panowie są wielcy, bogaci i zadzierają nosa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak bardzie rzuciło mi się to w oczy w koreańskich dramach, a może jak coś jeszcze innego zobaczę a Jdramach to o nich też napiszę (^_^)

      Usuń
    2. Chętnie przeczytam, bo jednak japońskie dramy są mi bliższe :D Chociaż tam może ta powtarzalność jest mniej widoczna.

      Usuń
    3. Zdecydowanie mniej widoczna, więc będzie mi trudniej coś znaleźć, ale postaram się ;)

      Usuń
  2. W KDramach rzadko lubię tych drugich (tak, byłoby nigdy, gdyby nie HongKi w roli Jeremiego :D), ale za to w J prawie zawsze. Ja ich nazywam gośćmi od psa (Coffee Pricne, długa historia...). Nigdy nie lubię rodziców. A już kompletnie wnerwiał mnie ojciec Mary i matka EunChan.
    ___
    Alka (Samanta)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA też ich strasznie nie lubię ;)
      Jeremy był jeszcze okej bo on nie był takim typowym tym drugim, bo nim właściwie był Shin Woo.

      Usuń