środa, 25 lipca 2012

Kdramowe rutyny: motywy

Kolejny post z serii "Kdramowe rutyny", tym razem o motywach i sytuacjach, które lubią się powtarzać w tychże dramach :)

Pod postem o bohaterach, Hanayome-san zwróciła mi uwagę, że niektóre z opisywanych przeze mnie schematów zdarzają się także w Jdramach i ma ona całkowitą rację, ale jak dla mnie bardziej rzucają się one w oczy w Kdramach, więc postanowiłam o nich napisać. Jeśli znajdę coś podobnego w japońskich dramach to na pewno o tym napisze (^_^)

Przy pisaniu tego posta będę się posługiwać przykładami z następujących dram:

Take Care of the Young Lady

Secret Garden

Mary Stayed Out All Night

Coffee Prince

You're Beautiful

Boys Over/Before Flowers

Motyw amnezji
Często, kiedy już wszystko ma się ułożyć i zapanować ogólna sielanka, ktoś (najczęściej główny bohater) zapada na amnezję i zapomina swoją ukochaną/ukochanego, a ona/on robi wszystko, żeby tylko sobie o niej przypomniał. Oczywiście to są koreańskie dramy i wszystko musi się skończy dobrze (zazwyczaj), więc po jakimś czasie przypomina sobie o swoim obiekcie uwielbienia i wybucha do niej/jego jeszcze większą miłością :P

Goo Joon Pyo ~ Boys Over Flowers

Kim Joo Won ~ Secret Garden 

Motyw choroby
Ten motyw wystąpił chyba w każdej Kdramie jaką kiedykolwiek obejrzałam. Polega on na tym, że ktoś (znów najczęściej główny bohater, ale zdarza się też inaczej - pierwsze zdjęcie) choruje, a drugi ktoś (główna bohaterka, lub główny bohater, w zależności od tego, kto zachorował) się nim/nią opiekuje. 
Motyw choroby występuje zazwyczaj po deszczu (idiotka/idiota łazi sobie bez parasolki i później choruje), a więc jeśli pada deszcz, to wiedz, że ktoś będzie chory :P

Go Mi Nyeo ~ You're Beautiful
Ta scena była taka kochana *o*

Goo Joon Pyo ~Boys Ower Flowers 
Temu to przydarzyło się chyba wszystko co możliwe w koreańskich dramach ;)

Motyw długów ojca
Główna bohaterka, nie dość, że zazwyczaj jest biedna, to jeszcze musi spłacać długi, które zaciągnął jej ojciec. 

Wi Mae Ri ~ Mary Stayed Out all Night

Geum Jan Di ~ Boys Over Flowers 

Motyw kopciuszka
Najpopularniejszy motyw w koreańskich romansach. Cóż tu dużo mówić: ona uboga dziewczyna, on bogaty chłopak z wyższych sfer, zakochują się w sobie i mimo iż na ich drodze stoi dużo przeciwności losu, żyją długo i szczęśliwie. 

Geum Jan Di & Goo Joon Pyo ~ Boys Over Flowers 

Gil Ra Im & Kim Joo Won ~ Secret Garden

Kang Hye Na & Seo Dong Chan ~ Take Care of the Young Lady 
Tutaj sytuacja przedstawia się identycznie jak w opisie, tylko, że ona jest tą bogaczką z wyższych sfer, a on tym biednym kopciuszkiem :P

Motyw udawania chłopaka
Bardzo popularny także w japońskich dramach. Polega na tym, że główna bohaterka, z jakichś powodów, musi przebierać się za chłopaka, a kiedy główny bohater się o tym dowiaduje, czasami strzela focha, no bo on się już pogodził z myślą, że jest gejem :P, a czasami jej pomaga (^_^)

Go Mi Nyeo/Nam ~ You're Beautiful

Go Eun Chan ~ Coffee Prince
Głównie tą dramę miałam na myśli pisząc o fochu ^,^
Swoją drogą to ona się nawet nie starała, żeby wyglądać jak chłopak, to ten idiota się pomylił :P

Swoją drogą szukam dramy, w której to chłopak przebiera się za dziewczynę, to mogłaby być ciekawe. Znacie jakąś?


Już niedługo więcej postów z tej serii (^_^)

Jeśli zauważyliście jeszcze jakieś powtarzające się motywy w dramach, nie tylko koreańskich, to napiszcie mi o tym w komentarzu. Mam nadzieję, że post się podobał, piszcie w komentarzach, co o nim myślicie ;)

6 komentarzy:

  1. " a kiedy główny bohater się o tym dowiaduje, czasami strzela focha, no bo on się już pogodził z myślą, że jest gejem :P"
    Poczułam się tym tekstem absolutnie, totalnie rozgromiona ^^ Cóż mogę zrobić? Jedynie przyrównać te motywy do japońskich dram. (I powiedzieć, że mam ochotę obejrzeć "Marry Stayed Out All Night, bo mi się długowłosy aktor podoba *,*)
    Wydaje mi się, że chyba wszystkie motywy były wykorzystane w Atashinchi no Danshi. Nie pamiętam, kto tam miał amnezję, ale jestem pewna, że ktoś na pewno. I że ktoś chorował - również :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że "rozgromiona" w pozytywnym sensie :)
      Mary Stayed Out All Night, naprawdę warto obejrzeć, głównie ze względu na głównego bohatera. Jak obejrzysz to napisz mi jak ci się podobało ^^
      Rzeczywiście Atashinchi no Danshi jest jedną z takich "typowych dram" :P
      Kurczę zrobiłaś mi ochotę, żeby napisać coś takiego o Jdramach :P
      Muszę poszukać inspiracji w weekend to może w przyszłym tygodniu coś się pojawi (^_^)

      Usuń
    2. Tak, tak, tak, tak, tak! :D Może odkryję jakąś nową dramę do obejrzenia :D <3

      Usuń
    3. W takim razie, postaram się :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ^^
      "To the Beautiful You" już obejrzałam, a "K-pop Extreme Survival" polecałam mi też siostra, więc na pewno kiedyś obejrzę ;)
      Co do "Ma Boy" to kiedyś próbowałam to obejrzeć, ale jakoś tak nie mogłam, może kiedyś do tego wrócę ;D
      Jeszcze raz dziękuję i też pozdrawiam (^_~)

      Usuń