poniedziałek, 9 lipca 2012

Styl "lolita" I

Jak już pisałam na facebooku od wczoraj zbieram się do napisania posta o lolitach i wreszcie udało mi się go opublikować, no przynajmniej jego pierwszą część ;P

Na początek może małe wprowadzenie do tego stylu. Otóż ma on swoje korzenie w epoce wiktoriańskiej, szczególnie związany jest z stylem rokoko. Amatorzy tego stylu dążą do wyglądania jak żywa lalka porcelanowa.


Tak wygląda typowa lolita.

Na styl lolita składa się wiele jego odłamów i je właśnie zamierzam wam przybliżyć. Zacznę od tych bardziej mrocznych, czyli:

Gothic Lolita
Styl ten nawiązuje do gotyku, przeważają w nim ciemne elementy. Najczęściej używane przez gothic lolity kolory to czarny, czerwony, fioletowy i biały.





Kuro Lolita 
Styl bardzo podobny do poprzedniego, z tym wyjątkiem, że dopuszczalny jest tylko i wyłącznie kolor czarny. Z resztą nazwa mówi sama za siebie; "kuro" po japońsku znaczy czarny.




Śliczna *o*

Guro Lolita 
W wolnym tłumaczeniu "ranna lolita".
Styl ten jest bardziej makabryczny, charakteryzuje się białym ubiorem poznaczonym czerwonymi plamami ze sztucznej krwi, bandażami i opaskami na jedno oko.




Trochę przerażające O.O

Punk Lolita
Styl "punk" kojarzy chyba każdy, a punk lolity, starają się łączyć elementy tych dwóch stylów. 
Tutaj poza podstawowymi kolorami, często występuje jeszcze różowy i szary. 




Podobają mi się niektóre elementy, ale całość jak dla mnie wypada nieco dziwnie. 

Ero Lolita
Charakteryzuje się zdecydowanie odważniejszymi stylizacjami, odsłania więcej ciała. Przeważają krótkie, skórzane lub koronkowe, zazwyczaj czarne lub czerwone elementy i kabaretki. 



Podoba się wam styl lolita? Chcecie poznać więcej jego odłamów? 

4 komentarze:

  1. dopiero co trafiłam na twój blog ale bardzo mi się on spodobał :D
    mi się podobają bardziej "mroczne" ale też i te słodkie ^_^ chciałaby się przebrać na Halloween za guro lolitę x3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba ^^
      Ooo, też bym chciała, ale niestety nie mam pieniędzy na sukienkę :P

      Usuń
  2. Kuro moim zdaniem rządzi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero teraz odkryłam Twój blog i naprawdę żałuję, że nie wcześniej :P
    Wracając do tematu, uważam, że najlepszy jest styl punk lolita, chciałabym się kiedyś tak ubrać...

    OdpowiedzUsuń