środa, 1 sierpnia 2012

Jdramy pod lupą: dramy szkolne

Kolejny post z serii "Jdramy po lupa", tym razem kilka moich spostrzeżeń na temat dram szkolnych :)

Po pierwsze, czy tylko ja zauważyłam jak dużo jest japońskich dram szkolnych?
Stanowią one chyba z 80% obejrzanych przeze mnie Jdram (*o*)
Ale wracając do tematu, dużo częściej spotykam się z japońską, niż z koreańską dramą szkolną. Też tak macie?

Cóż, nie wiem jak dla was, ale dla mnie to dobrze, ponieważ mogę sobie pooglądać Japonki w mundurkach (^_~)

Kocham je *o*

Myślę, że jest ich tak dużo, ponieważ w Japonii stawia się własnie na tych aktorów (<20lat), a w Korei, na tych nieco starszych (>20lat). 

Pomimo tego, że jest tak wiele dram szkolnych, to ich fabułą wcale nie jest taka schematyczna, jakby się to mogło wydawać na pierwszy rzut oka. 
Mamy dramy szkolne o tematyce od dramatów,

1 Litre no Namida

IS - Otoko Demo Onna Demo Nai Sei

LIFE

Nobuta Wo Produce
Jak dla mnie to jest to komedia, ale w pisze, że to dramat :P

przez romansy,

Kingyo Club

Mei-chan no Shitsuji

Hana Yori Dango

Lovely Complex

High School Debut

aż po komedie.

Hana Kimi

Ouran High School Host Club

I wiem, że istnieje też dużo japońskich dram szkolnych, typu: fantasy, czy science fiction, ale przyznam szczerze, że żadnej nie oglądałam, więc nie chciałam się wymądrzać. 

Cóż, post wyszedł trochę krótki i jest w nim więcej obrazków niż tekstu, ale przekazałam już chyba wszystko co chciałam :P Mam nadzieje, że może chociaż ktoś znalazł dramę, której jeszcze nie oglądał, a wydaje mu się interesująca (wstyd się przyznać, ale ja takie rzeczy stwierdzam właśnie patrząc na plakat i typ :P) 

Lubicie dramy szkolne? A może znacie jakieś ciekawe, których nie wymieniłam w poście? Jeśli tak, to napiszcie mi w komentarzu tytuły i co myśli8cie o tym poście (^_~)

13 komentarzy:

  1. z tych powyższych ogladalam tylko Hana Yori dango i Ouran High school host club :P zestawy 2,3,5,6 sa megaaa! *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oznacza, że musisz obejrzeć jeszcze inne :P
      Mnie się jeszcze podoba 1 (^_~)

      Usuń
    2. w pierwszym mnie odtrącają spadające podkolanówki :<

      Usuń
    3. No tak, ale mimo, że to pogrubia nogi to, chude Japonki i tak mogą sobie na to pozwolić :P

      Usuń
    4. ano :D w dodatku mają szerokie biodra i nogi wyglądają na szczuplejsze :3

      Usuń
    5. Jak one to robię? I czemu ja tak nie umiem? :P

      Usuń
  2. uwieeeeeelbiam mundurki. nawet japonki z grubszymi nogami wyglądają w nich uroczo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je kocham *o*
      Bo to są Japonki, one we wszystkim wyglądają dobrze :P

      Usuń
  3. mundurki są słodkie i zawsze kojarzą mi się z anime^^ trochę szkoda, że u nas w polsce ich nie było. Kilka z tych dram widziałam, ale nie wszystkie. Chciałabym zacząć od Nobuta Wo Produce. Ma nadzieje, ze fajne xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też ;)
      U nas są mundurki, ale lepiej o nich w ogóle nie rozmawiać :P
      Nobuta Wo Produce... No cóż... Nieźle się przy tym czasami uśmiałam, ale oczekiwałam czegoś więcej, zwłaszcza od zakończenia (^_^)

      Usuń
  4. Ja bym powiedziała, że Udon (ja tak nazywam Mei-cośtam, bo nie chce mi się sprawdzać jak to napisać :D) to komedia, ale dobra. Ja też lubię dramy szkolne.

    Alka (Samanta)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę komedia, trochę romans ;)
      Ja też bardzo je lubię ^^

      Usuń
  5. Ja znam Hana Kimi i bardzo mi się podobało ;**

    OdpowiedzUsuń