wtorek, 28 sierpnia 2012

Kimbap

Kolejny post o koreańskiej kuchni, z która często spotykamy się oglądając Kdramy ^^

Nie wiem jak wam, ale mi to przypomina sushi ^^

Kimbap (z koreańskiego; kim - wodorosty, bap - ryż) tradycyjna koreańska potrawa przygotowana z ryżu owiniętego w prasowane wodorosty, zazwyczaj w środku znajduje się jeszcze: smażony tuńczyk, paluszki krabowe, awokado, a czasami kimchi

Sposób przygotowania


Składniki:
  • kwadratowy kawałek wodorostu, 
  • ugotowany ryż,
  • dodatki wedle uznania: tuńczyk, krab, awokado, marchew, ogórek, rzodkiew, mięso...
  • mata bambusowa do zawijania.
Na położony na macie bambusowej kawałek wodorostu nakładamy ryż, a następnie pozostałe składniki. Następnie odczekujemy około minutę, żeby wodorosty trochę rozmiękły i za pomocą bambusowej maty zwijamy to wszystko w walec oraz kroimy na plastry szerokości około pół centymetra. 

Gdyby ktoś nie do końca zrozumiał, mam jeszcze wersję obrazkową ;)


Rodzaje 

  • Samgak Kimbap "kanapka" w kształcie trójkąta;
  • Tuna Kimbap dodatkowe składniki to: tuńczyk, krab i pikle rzodkiewki;
  • Cigarette Kimbap cienki, podłużny kimbap, składający się jedynie z ryżu i wodorostów, często jest stosowany jako przystawka;
  • Bar Kimbap podłużny kimbap, nie pokrojony na plastry, "baton" jadany jako odpowiednik kanapki na drugie śniadanie;
  • Kimchi Kimbap kimbap z dodatkiem kimchi w środku:

Jak tylko namierzę wodorosty w jakimś sklepie, to na pewno sobie spróbuję zrobić taki kimbap i podzielę się z wami tym co mi wyszło ^^ A wy jedliście to kiedyś? A może ktoś z was sam sobie to przyrządzał? Komentujcie (^_~) 

8 komentarzy:

  1. chciałabym Bar Kimbapy na drugie śniadania <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity ten post :d
    Nie, nie jadłam ale z chęcią bym zjadła ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czegoś takiego nie widziałam ;D
    ALe osobiście raczej bym się nie skusiła.. może te wodorosty mnie odciągają hehe.
    Wiem, że wodorosty paczkowane można dostać w Tesco, Kauflandzie i Intermarshe. Kiedyś były w Bomi, ale jak sklepy pozamykali to nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zawsze chciałam spróbować wodorostów :P
      Dziękuję za cynk, poszukam sobie ^^

      Usuń