poniedziałek, 4 marca 2013

Cosplay

Dzisiaj chciałam napisać co nieco o cosplay'u i od razu przepraszam, że pisze dopiero dzisiaj, ale sobotę całą spędziłam z przyjaciółmi (tak jakoś wyszło :P), a w niedzielę złapała mnie wena twórcza i napisałam sobie fanfica, lecz niestety później dopadła mnie szara rzeczywistość i musiałam zacząć się uczyć. Korzystając z wolnej chwili przed szkoła postanowiłam napisać tego posta ^^

Cosplay (z ang. costume playing - przebieranie) - "zabawa" polegająca na przebieraniu się za postacie z mang, anime, filmów, gier, książek itp. W Polsce popularna głównie w fandomie mangi i anime (a przynajmniej ja się z tym spotkałam właśnie tam :P), ale także upodobana przez fantastów. Jej korzenie sięgają do japońskiej kultury.

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć ;)

My w Polsce z cosplay'em zazwyczaj niestety możemy się spotkać tylko na konwentach, ale nie powinniśmy narzekać ponieważ na naszych konwentach można wypatrzyć naprawdę świetnych cosplay'erów ^^ 



Na konwentach zwykle są organizowane specjalne "wystawy" dla cosplay'erów (jakkolwiek dziwnie do brzmi XD). Pierwsza część polega na prezentacji - moim skromnym zdaniem jest ona przeznaczona dla bardziej wprawionych cospley'erów, żeby mogli olśnić widownie swoim wspaniałym dokładnie przygotowanym strojem ^^ Zaś w drugiej części polegającej na przedstawieniu scenek, biorą udział ludzie, którzy może i nie mają wspaniale dopracowanych strojów (oczywiście większość ma :P), ale za to mają wiele wspaniałych pomysłów na ciekawe scenki (uwierzcie mi ciekawa lub zabawna scenka przysłania niedoskonałości stroju ^^).

Na koniec może wytłumaczę, czemu to wzięło mnie na napisanie posta o cosplay'ach ^^ A więc zbliża się konwent Magnificon eXpo (niestety) XI i wraz z grupą koleżanek postanowiłyśmy zrobić cosplay z anime Fairy Tail ;) Ja mam zamiar pojawić się na konwencie jako postać Cany Alberony

Musze tylko "trochę" schudnąć... 

a jak wszystko pójdzie po naszej myśli to wystąpimy także na scanie z naszą własną scenką komediową ^^
W związku z powyższym, aż do maja mogę być trochę zajęta (szycie, próby oraz montowanie muzyki - o tak, spoczęło na mnie to jakże odpowiedzialne zadanie), także mogę trochę zaniedbywać bloga, ale obiecuję, że jak tylko będę znajdywać wolną chwilę to postaram się coś dla was napisać i oczywiście, po powrocie, sporządzę dla was bardzo obszerną recenzję konwentu, okraszoną jak największą ilością zdjęć i może nawet jakimś filmikiem ;)

Mam nadzieję, ze post się podobał ;) Co wy myślicie o cosplay'u? A może ktoś z was już próbował? Komentujcie i trzymajcie kciuki za mnie i mój cosplay (^_~)

38 komentarzy:

  1. powodzenia ^-^ też chciałabym kiedyś cosplayować ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^^ No to trzeba spróbować ;)

      Usuń
  2. Ja kiedyś próbowałam ; D fajny post ; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kogo cosplay robiłaś? Dziękuję ^^

      Usuń
  3. Kiedyś cosplaye były fajniejsze, a od pewnego czasu to jest taki hmmm... wyścig szczurów poniekąd, że przestałam chodzić. Tęsknie za czasami, kiedy do cosplayu ludzie mogli zgłaszać się 5 minut przed cosplayem, nie musieli się spowiadać, czy guziki do stroju i podszewki robili sami czy nie, i wbiegali na scenę w strojach z kartonu, ale ich scenki, humor i pomysły były tak mocne, że wymiatały wszystko i każdy człowiek, nawet nie w temacie kładł się na ziemi. I tęsknie za czasami, kiedy każdy cosplayer poganiał po conplejsie w swoim stroju bez przerwy *tak jak na konwentach i expo w innych krajach* - teraz większość cosplayerów jest odcięta od reszty konwentu i trzymają się we własnym gronie, a co najgorsze, ponad połowa przebiera się dopiero na cosplay i trzeba się dopychać, żeby zobaczyć ich stroje. Ogólnie rzecz biorąc kocham cosplay, cosplayerów, podziwiam i w ogóle, ale czasem wolę japońskie podejście w stylu "Jak robiłeś cosplay sam to super, a jak kupiłeś to też super, chodź się baw i integruj z nami i rób wszystko dla zabawy." To znaczy wiem, że u nas częściowo też tak jest, ale jednak te "zawody" w które zmienił się cosplay trochę psuje całokształt odbioru dla kogoś z zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż sama nie mogę się wypowiedzieć na temat cosplay'ów kiedyś, bo na konwenty jeżdżę dopiero od jakiegoś roku, ale zgadzam się z Tobą. Dla mnie cosplay to głównie zabawa i nie ważne czy strój jest dokładny, czy tylko prowizoryczny (co prawda podziwiam cosplay'erów którzy uszyli swój z dokładnością, ale nie każdy tak potrafi) najważniejsze jest to, żeby dobrze się bawić ^^
      Aktualnie odnoszę wrażenie, że najbardziej nastawieni na zabaw własnie są ludzie, którzy nie biorą udziału w tym głównym cosplay'u, bo tak jak sama zaznaczyłaś, nie lecą się zaraz przebrać, żeby sobie przypadkiem stroju nie zbrudzić ;)

      Usuń
  4. Kocham cosplaye! Byłam sama na paru ^^.

    OdpowiedzUsuń
  5. powodzenia ^ ^ mi brakuje odwagi do robienia cospleyów, ale zawsze chciałam spróbować ; ) Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ^^
      Trzeba się przełamać ;)

      Usuń
  6. Jak dla mnie cosplay jest super zawsze gdy jestem na konwencie jest to moja ulubiona część :) Życze powodzenia w tworzenie ^^ Mam nadzieje że zapoznasz nas z efektem swojej pracy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno was zapoznam ;)
      A na jakie konwenty jeździsz?

      Usuń
  7. Cosplay to naprawde fajna zabawa, przynajmniej tak mi sie wydaje. (: Marzyłabym się wybrać. ^o^ Nigdy nie byłam, a to fajne doświadczenie.. :)
    Tobie życzę szczęścia i powodzenia! xo ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak myślę ^^
      Dziękuję bardzo i ty też musisz kiedyś spróbować ;)

      Usuń
  8. Kocham cosplaye to naprawdę świetna rzecz :3 Mam nadzieje,że kiedyś też będę mogła zaprezentować swój cosplay ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ^^
      Najważniejsze to wziąć się za siebie i spróbować ;)

      Usuń
  9. Fajnie było było wziąć w tym udział. Trzymam kciuki ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja próbowałam :D A niedługo zacznę robić cosplay i zamierzam wybrać się w końcu na swój pierwszy konwent w nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kogo robiłaś? I kogo będziesz robić? I na jaki konwent jedziesz? :P

      Usuń
    2. AA! Za dużo pytań :D
      Robiłam Mei Misaki z Another a terach bede robić Hinate z Naruto. Nic nadzwyczajnego :D a na jaki konwent jadę to...sama jeszcze nie wiem. To zależy, bo wszędzie w sumie mam daleko..i tam gdzie mama mnie zawiezie tam pójdę :D

      Usuń
    3. Hehe :P
      Obu anime nie oglądałam, ale kojarzę postaci ;)
      Mój najbliższy konwent to Magnificon i nie mogę się już doczekać :D

      Usuń
  11. mnie jakos cosplay nie kręci. ale podziwaim ludzi, że szyją sami stroje i tyle czasu temu poświęcają. no i fajnie jest popatrzeć na cosplay'owców

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie próbowałyśmy ;)
    Obserwujemy?
    http://jakdwiekroplewody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. aww, cosplaye to coś cudownego, uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. 20.03 jest Pyrkon w Poznaniu - ja się z koleżanką przebieram <3 Na bank piękne to i genialne nie bd ale zabawa przednia ^o^ = jak ktoś chętny to zapraszam. Ja nie mogę się zdecydować kim być Y.Y
    Chciałam być Lolitką ale mi to z głowy wybiła G - bo kolegę nienormalnego mamy, który uwielbia 12 lolicie - a ja b. młodo wyglądam. Dziś się dowiedziałam że on się podobno we mnie bujał dlatego że taka słodka jestem *słabnę* . Ale że wzięłam się za alko i mam facia to mu przeszło chyba bo za dorośle się zachowuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Pyrkonie słyszałam, ale raczej nie pojadę - za daleko, za drogo ;)

      Usuń
    2. ja na szczęście tam mieszkam. Inaczej też bym nie pojechała. :D Bez przegięć nie udawajmy milionerów :) Wystarczy blisko i też jest dobrze :) U mnie to 1-st raz na czymś takim :)

      Usuń
    3. Ja niestety wszędzie muszę dojeżdżać :<
      Najbliżej mam do Krakowa, więc jestem na większości krakowskich konwentów ;)
      Oo, no to miłej zabawy życzę ^^

      Usuń
  15. zatanawia mnie tylko to dlaczego jak polacy pisza o cosplayu to dodaja zdiecia obcokrajowcow, zamiast naszych polskich cosplayerek. ;O Nie jedna z nich jest lepsza od tych ktore wystawiaja w tego typu postach ;O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam kilka przypadkowych zdjęć, ale specjalnie napisałam też o naszych polskich cosplay'erach.

      Usuń
  16. Ja sama mam oryginalnego cosplay'a z gry Lollipop Chainsaw xD
    Tylko jeszcze nie miałam okazji wyjść w nim publicznie.

    Co do ciebie to z chęcią zobaczyłabym cie jako Cana^^.
    Życzę powodzenia w szyciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to trzeba znaleźć okazję ;)
      Dziękuję bardzo, postaram się, żeby było jak najlepiej i może wrzucę jakieś zdjęcia na bloga ^^

      Usuń
  17. Ja próbowałam zrobić cosplay - tzn. wygrzebałam z szafy jakieś ubrania i przebrałam koleżankę, która w ogóle anime nie ogląda. Moim celem było upodobnić ją do Misy z Death Note'a. Jeśli jesteś ciekawa efektów to zapraszam tu http://neko123chan.blogspot.com/2013/02/taki-tam-cosplay-d.html :3.

    OdpowiedzUsuń