niedziela, 22 marca 2015

Plotki

Ludzie lubią plotkować. Jedni bardziej drudzy mniej, ale generalnie wszystkich nas interesuje życie innych, więc jeśli nie mamy wystarczająco informacji to często puszczamy wodze naszej wyobraźni. Jestem raczej zamkniętą w sobie osobą i nieszczególnie lubię się dzielić moim życiem osobistym, a tym bardziej uczuciami. Przez ostatnie kilka lat zaobserwowałam, że inni strasznie lubią snuć domysły na temat mojego życia, zwłaszcza miłosnego. Nie wiem czy to dlatego, że rzeczywistość ich nie zadowala, czy może po prostu w nią nie wierzą. Zazwyczaj nieszczególnie mnie to interesowało, a czasami nawet bawiło. Do czasu…


Nigdy nie rozumiem co ci plotkarze mają w głowie. Czy oni naprawdę sądzą, że te wymysły nie dotrą do obiektu ich plotek? A jeśli nie, to czy nigdy nie zastanowili się jak inni poczują się kiedy to usłyszą? No i przede wszystkim nie pojmuję jak można żyć w przekonaniu, że tylko oni mają rację i zupełnie nie przejmować się innymi...
Zauważyłam, że moje uczucia w takich sytuacjach można podzielić na trzy części. Na początku robi mi się naprawdę przykro, że ludzie wymyślają o mnie takie rzeczy. Następnie złości mnie, że nie tylko wymyślają, ale również rozpowiadają te kłamstwa. Po lekkim ochłonięciu jednak stwierdzam, że nie powinno mnie to obchodzić. Ludzie, którzy naprawdę mnie znają wiedzą, że to nie jest prawda i tylko na nich powinno mi zależeć. Bardzo chciałabym skupić się tylko na tym ostatnim, ale niestety nie jest to takie łatwe.


Do furii doprowadza mnie to w jakiej sytuacji się teraz znalazłam. Bo tak właściwie ja tu nie mam nic do powiedzenia i moje zdanie nie będzie się już liczyć. Jeśli zaprzeczę to powiedzą, że mówię tak tylko dlatego, że się wstydzę, albo nie chcę żeby prawda wyszła na jaw. Ale dzień dobry, prawdę znam tylko ja, mimo że chyba nikogo ona już nie obchodzi. Zaś jeśli w jakikolwiek sposób na to zareaguję to wymyślą cokolwiek innego, byleby tylko podbudować swoje narcystyczne ego.


Do tej pory nie zdawałam sobie sprawy jaką wielką moc mają plotki i jak bardzo mogą one zranić. Dlatego chciałam się zwrócić do Was z wielką prośbą żebyście uważali kiedy coś o kimś mówicie. Wam może się wydawać, że to nic wielkiego, a ktoś inny może z tego powodu naprawdę cierpieć. Nie oceniajcie sytuacji pochopnie i czasem po prostu zastanówcie się, czy powtarzanie zasłyszanych ploteczek ma sens. Z plotkami jest tak, że nawet jeśli mają w sobie odrobinę prawy to zazwyczaj jest to prawda tylko dla jednej osoby, a dla innej może to być zupełnie co innego. Pomyślcie co Wy czulibyście, gdyby ktoś rozpowiadał za waszymi plecami kłamstwa o Was i następnym razem może zainteresujcie się co na ten temat ma do powiedzenia osoba, o której inni plotkują...

8 komentarzy:

  1. Racja, plotki to okropna rzecz. Ale czasem bardziej zastanawiają mnie ludzie którzy w nie wierzą...wystarczy że ktoś powie jedno zdanie a ktoś od razu uwierzy? Nie rozumiem co jest takie fajnego dla ludzi w rozpowiadaniu plotek. Sama miałam kilka nie ciekawych sytuacji przez nie.

    http://yukiundunicorn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie, zawłaszcza jeśli się kogoś zna, a i tak zamiast wierzyć jemu wierzy się w plotki o nim...

      Usuń
  2. Ja właśnie jakoś nie przypominam sobie sytuacji, w której byłam ofiarą plotek, więc chyba nigdy mi się to jeszcze nie przytrafiło...? Na całe szczęście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęście i umiejętność otaczania się dobrymi ludźmi :)

      Usuń
  3. Od dziecka nienawidzę plotek, gdy słyszałam to co inni sobie wymyślają na mój temat odechciewało mi się chodzić do szkoły, na szczęście teraz mam normalną klasę : P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalna klasa to wielkie szczęście :P

      Usuń
  4. Nie jestem plotkarę ale lubię czasami posłuchać co inni mówią o znajomych. Sama oczywiście tego nie rozpowiadam bo już kilka razy były przykre sytuacje, ale na szczęście nie ze mną w roli głównej. Mam nadzieję że w Twoim przypadku wszystko się wyjaśni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, wszyscy jesteśmy w jakimś stopniu ciekawscy i to jest normalne, najważniejsze żeby od czas od czasu pomyśleć, a nie bezmyślnie powtarzać głupoty :) Dziękuję bardzo ^^

      Usuń