sobota, 12 marca 2016

Pasztet z soczewicy i marchewki

Powinnam się uczyć, więc naturalnie znalazłam sobie coś innego do roboty i spróbowałam nowego przepisu. Mówiłam już o tym większości moich znajomych, a teraz postanowiłam podzielić się tym jeszcze z Wami, ponieważ zakochałam się w tym przepisie, chociaż zupełnie się tego nie spodziewałam :)


Składniki:

- niecała szklanka czerwonej soczewicy,
- 3 średniej wielkości marchewki,
- 1 mała cebula,
- 1/4 papryki,
- 2 jajka,
- 2-3 łyżki oleju rzepakowego,
- 1 łyżeczka słodkiej papryki,
- pół łyżeczki pieprzu,
- pół łyżeczki soli,
- pół łyżeczki curry.

Sposób przygotowania: 

Soczewicę gotujemy, według zaleceń na opakowaniu. Marchewkę, cebulę i paprykę ścieramy na tarce z dużymi oczkami lub wkładamy do blendera, a następnie podsmażamy na patelni aż zmiękną. Łączymy marchewkę z soczewicą i doprawiamy solą, pieprzem, papryką i curry wedle uznania, masa powinna w tej chwili mieć wyrazisty smak. Wbijamy dwa jajka i dokładnie mieszamy, następnie wlewamy na małą blachę, wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy przez ok. 45 minut w piekarniku nagrzanym do 200°C. Po ostudzeniu pasztet jest gotowy do jedzenia. 

4 komentarze:

  1. Jeju, uwielbiam soczewicę i jeszcze tak ślicznie wygląda ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam soczewicę, jednak jakoś wolę ją w sałatkach bądz taką na sucho niż w pasztetach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie jadłam w sałatce, muszę spróbować :D

      Usuń